Tuesday, January 20, 2015

LANGKAH KU BERGERAK LAGI


20 JANUARI 2015, LANGKAH KU BERGERAK LAGI. Moga gerak ku kali ini akan terus menerus, mencari apa yang terbaik yang dapat ku gali dan cari dari pengalaman, untuk ku kongsikan bersama rakan teman di sini.

Aku  ALI MOHAMAD. Usia 57 tahun 2015. Walaupun sudah berusia, tetapi bukan satu alasan untuk tidak bersama rakan teman di sini. Kerana selagi diri ini bernama manusia, selagi itu rasanya aku memerlukan rakan teman, sebagai panduan dalam perkongsian, bagi mencerminkan diri sendiri. Harapan aku agar ada rakan teman yang sudi berkongsi sesuatu untuk kebaikan bersama, dan bolih dimanafaatkan kepada rakan teman lainnya.

Sebelum ini, blog ku ini agak jarang diberi perhatian, kerana kesibukan masa dan waktu amat menceburui, sampai tidak mengizinkan ruang untuk aku berada di sini.

Untuk salam perkenalan pada teman-teman, aku pernah menjadi guru sementara pada tahun 1976 hingga 1980. 
Dari tahun 1980 aku bertugas sebagai Pembantu Kajian, di Pusat Penyelidikan Kayu Kayan Sarawak, sehingga tahun 1987. 
Dari tahun 1987 hingga sekarang, aku bekerja sendiri, sebagai ARTIS BEBAS.
Menjadi pelakun teater, drama radio (s’wak fm), drama tv dan filem, dan bekerja di belakang tabir sebagai Kordinator, Pengarah Seni, Pengurus Produksi dan sebagainya, dalam Industri Filem Malaysia.
Menjadi Pengacara (deejay) dalam majlis-majlis kenamaan, kebudayaan dan kesenian Negeri Sarawak.
Menjadi Jurulatih Seni Budaya Negara Negeri Sarawak (Teater).
Menjadi Fasilitator Program Jati Diri bersama Biro Perkhidmatan Pendidikan Majlis Islam Negeri Sarawak.
Menjadi Fasilitator Program Sastera dan Budaya di Kem-kem PLKN negeri Sarawak.
Menyanyi, Melukis dan Fotografi.

Biarlah catitan ini menjadi langkah terus menerus di sini, bagi mencari perkongsian bersama rakan teman yang sealiran, bagi menambah kekurangan diri, sementara menunggu dipanggil pulang.


Untuk mengenali ku lebih dekat, buka google, taip: alitvfilm-ali mohamad.

No comments:

Post a Comment